Pazartesi

Son Sigaralar Beyler...



            Barda sigara mı yasaklanır lan, yok abi kesin vazgeçerler, ohoo temmuza daha çok var oğlum derken sigara yasağı sonunda yürürlülüğe girdi. Bir çok kanal geceyarısı kafelerden, kahvehanelerden canlı yayın yaptı. Kimi haklı buldu yasağı kimi haksız. Ama sigaranın ne kadar önemli bir şey olduğunu bir kez daha anladım. Gerçi ben daha dışarı çıkmadığımdan yasağı pek fark etmedim.


          Heralde 10 yıldan fazla olmuştur başladığım. Aralarda bıraktığım da oldu ama her seferinde koşa koşa geri döndüm. Evet zararlı biliyorum ama kopması hiç kolay değil ve sanırım ben seviyorum kendisini. Aha bir tane daha yaktım şimdi yazarken. Yazarken, okurken, izlerken, beklerken yani ne yaptığın önemli değil sigara her zaman iyi gider. Bağımlılık tabi ki, hayatını bir kısmını ona göre planlıyorsun, ama başlamışsın bir kere.


            Blue In The Face filminde vardı bir sahne Jim Jarmusch 'un oynadığı. Bu son sigaram diyor ve sigaraya nasıl başladığını anlatıyordu. Hangisi olduğunu hatırlamadığım bir filmden bahsediyordu. Savaş sırasında geçen filminde kim olduğunu hatırlamadığım aktör yanındaki adama parmak şıklatıp sigara istiyor, o da karizmatik bir şekilde sigarayı çıkartıp veriyordu. Zaten daha önce başlamamış olsam da o sahneyle başlardım. Orda başlamasam Hunger filminde Bobby Sands karakteriyle rahibin diyalogları sırasındaki sigara içişleri yüzünden başlardım. O kadar güzel içiyorlardı ki bütün sahne boyunca sigara yakıp durmuştum. Peki ya Coffee And Cigarettes. Tamam hepsini geçtim ama fonda Lilac Wine veyahut Don't Leave Me Now çalarken içilmez mi bu meret?


            Ama yasağa gelirsek eğer bence çok da mantıksız sayılmaz. Sigara içen bir insanım ama çok yoğun dumandan ben de rahatsız oluyorum. O yüzden biraz anlayabiliyorum içmeyenleri. Zaten bir süre sonra alışacaktır herkes, eskiden de bir çok yerde yasaklandı sigara içilmesi ve artık bu durum hiç yadırganmıyor. Ama yine de en azından şöyle ufak sigara içme köşeleri oluşturulsa hoş olurdu ama ne yapalım artık kafelerin, barların kapı önlerinde sigara muhabbetleri yapacağız. Bakarsınız ayaklanırız bir süre sonra. Bırakmak mı? Yok daha düşünmüyorum.

Hiç yorum yok: