Salı

EuroBasket 2009




            Aslında Avrupa basketbolunu fazla takip etmem, NBA' i tercih ederim. Ama Avrupa ve Dünya şampiyonalarını seviyorum, her gün maç insan daha ne ister.. Bu sefer bir çok yıldız yer almıyor turnuvada, olsun kalan sağlar bizimdir. İlk gün bir tek Türkiye - Litvanya maçını doğru düzgün izleyebildim ama önüzümdeki günlerde daha aktif yer almayı planlıyorum tabi ki ekran karşısında, imkan olsa Polonya' ya da giderdik, imkansızlıklar işte.

            Efes Cup' ta izlediğim Türkiye bana pek ışık vermemişti. Zaten Tanjevic bu takımın başında olduğu sürece hep bir şüphe olacak içimde. 12 dev adam bol eksikli Litvanya karşısında galibiyetle başladı. Son yıllarda ki en zayıf Litvanya kadrosu bu olsa gerek. Özellikle 2. yarı oyunu tamamen Türkiye kontrol etti, oyun sonunda ise panik havasında bir Litvanya gördük. Serbest atışlarda bu kadar yüksek yüzdeli bir milli takıma ben alışkın değilim. Benim bildiğim; en iyi atanın bile elleri titrer, atamaz olur. Galip gelsek bile ah o serbest atışlar diye hayıflanırız. Garip geldi, demek ki atınca olay son saniyeye kalmıyormuş. Maçın başından itibaren maçı alacağımızı düşündüm sonuç da çok farklı olmadı. Hidayet iyiydi, Ersan bazen zorlama işler yapsa da onu da gayet beğendim. Ender ise beni şaşırttı, guard eksikliği çeken Litvanya savunmasını deldi durdu. Bu çocuk pek beceremez aslında basketbol oynamayı, Litvanya kızlarını görünce coşuyor galiba. Pota altında Ömer Aşık da Oğuz Savaş da güzel oynadılar ama Semih pek havasında değildi. Murat Murathanoğlu' dan anladığımız kadarıyla Tanjevic' den fırça yedi durdu bütün maç. Sonunda da 5 faul alıp çıktı zaten.

            Tanjevic' li Türkiye genelde turnuvaya nasıl başlarsa öyle gidiyor, o yüzden umut verici bir başlangıç oldu, hayırlısı diyelim. Polonya - Bulgaristan maçını izlemedim, o yüzden yarın için bir yorum yapamıyorum. Ama adı Bulgaristan, oyun basketbol, e yeneriz herhalde. Murat Murathanoğlu' nun hakem muhabbeti ise kabak tadı verdi artık. Çocukluğumdan beri hakemler hakkımızı yiye yiye bitiremedi. Sanırsın ki Türkler basketbol hakemlerine küçükken topluca tecavüz etmiş adamlar şimdi sahada intikam alıyor. Yeter Muratcım, öyle bir bağırıyorsun ki teknik faul alacaksın sonunda.

            Günün süprizi bence son Dünya şampiyonu ve EuroBasket finalisti İspanya' yı yenen Sırbistan' dı. Maçı Türkiye maçı yüzünden aralarda izleyebildim ama gördüğüm İspanya hiç havasında değildi, Sırbistan ise harika savunma yapıyordu. 3. çeyreğin ortasında İspanya daha 30 sayıya ulaşamamıştı. Bu galibiyetle Sırbistan lider çıkar bu gruptan. Calderon' un yokluğu önemli de bu kadar etkilemez herhalde. İspanya daha iyi olur diye tahmin ediyorum, yoksa tadı çıkmaz turnuvanın.



            Yine bir çok eksikli, özellikle adamım Diamantidis' den yoksun Yunanistan, turnuvanın süprizi olmak isteyen Makedonya' yı hiç kasmadan, rahat rahat yendi. Diamantidis' in yokluğu takımı bilmem de beni çok etkiledi, turnuva ilerledikçe eksikliğini daha çok hissederim gibi geldi.

            İsrail' i hiç bilmiyorum, Hırvatistan' ı ise Efes Cup' da beğenmiştim. Son çeyreğe kadar İsrail önde getirmiş maçı, Hırvatistan' ın zorlanması hayli ilginç geldi. Fransa ise Nowitzki' den yoksun Almanları yenmiş. Almanlar gayet sert bir takım görüntüsü çizmişti Efes Cup' ta ama her ne kadar Tony Parker' a kişisel olarak gıcık olsam da Fransa daha hoş takımdır, güzel olmuş.

            Bir çok yıldızdan yoksun turnuvada yarın izlenebilecek güzel maçlar var. 17:30 da Almanya son şampiyon Rusya ile oynuyor (Ntv Spor canlı) . Ardından Yunanistan ile Hırvatistan kanımca grup liderliği için kapışacaklar (20:15 Ntv Spor canlı). Son olarak ise bizimkiler Bulgaristan ile 22:15 de karşılacaklar (Ntv canlı).

Hiç yorum yok: